5 Şubat 2016 Cuma

Yazın Amalfi Kıyıları

Napoli Körfezinin güneyinde, Sorrento ve Salerno arasında uzanan Limon kokan Amalfi Kıyıları, yılda 5 milyon turist ağırlıyor. Unesco dünya mirası listesinde özel bir yeri olan, sırasıyla Positano, Praiano, Conca Dei Marini, Amalfi, Atrani, Ravello, Minori, Maiori ve Vietri Sul Mare  gibi küçük, denize bakan dik yamaçlarda, her virajda karşınıza çıkan ayrı bir kasaba.. Limon bahçeleri ve her adımda unutulmaz manzaralarıyla ..

Amalfi Coast

Arkadaşlarımla yaptığım yaz tatillerim vazgeçilmezimdir.
Denizin ve güneşin kucaklaştığı bölgelerde, neşe’nin ve dostlukların yaşandığı tatiller.

Amalfi de onlardan biri oldu, önce Capri Adası mı diye başlayan planlar, okudugum bloglar sayesinde tüm Amalfiye yayıldı.

Gezimize İstanbul dan Napoliye uçuşumuzla başladık.

Napoli Havaalanından Sorrentoya gitmek için sizi bekleyen otobüsler “sita bus” olsa da, biz araba kiralamayı tercih ettik. Uçaktan indikten kısa bir süre sonra Vezüv yanardağının kıyılarından kıvrıla kıvrıla Napolinin güneyine hareket ettik. Napoli’yi arkamızda bırakıp, birbirinden güzel manzaraları ve sahil boyunca uzanan plajları seyrederek 1.5 saat sonra Sorrento'ya varmıştık. Sorrento'da yemek molası verip, sokaklarında dolaşırken  Amalfi bizi bekliyordu.
Tekrar arabaya binip keskin virajlarla Sorrento yarım adasının diğer tarafına geçtikten 30 dakika sonra şöför sağda bir cepte durdu. İtalya hepimizin bildiği bir ülkeydi, ama bu dağların yamaçlarına saklanmış neşeli bir o kadar gizemli  Positanoya ilk defa geliyorduk.

POSİTANO

Positano

Arabadan indiğimizde tepeden gördüğümüz muhteşem manzara hepimizi şaşırtmıştı.
Dağlara oyulmuş sizi kucaklayan rengarenk evleriyle, seramik çatısıyla limanın ortasında size merhaba diyen, Santa Maria Assunta Katedrali sonradan öğreniyoruz ki katedraldeki 13. yüzyıl tarihli Bizans altar panosu İstanbul'dan kaçırılmış, denize uzanan yüzlerce teraslarıyla, tepenizde yükselen o koca dağın ihtişamıyla, limon kokularıyla denize karıştığınız bir belde.

Yine konaklamak için çok doğru bir seçimde bulunmuştum.
Çok geçmeden Positanonun uçurum yollarından arabayla aşağıya otelimize doğru ilerliyorduk.
Positanoda konaklamak için beklentinize uygun çok doğru bir seçim yapmanız lazım.

Positano

Ya her gün yüzlerce merdiveni göze alıp tepelerde bir otelde gündüz ve gece manzara ile büyülenecek ya da aşağı otellerin birinde plaja yakın bir otelde sadece güneş ve deniz keyfi yapacaksınız.
Her zaman olduğu gibi booking.com dan rezervasyon yaptığımız otelimizin odalarına çıktığımızda önümüzde boylu boyunca tepeden denize uzanan teraslarımızın şezlonglarına kendimizi attık.

Biraz dinlendikten sonra, denize girmek için, Positanonun begonviller ve limon ağaçları dolu sokaklarından aşağıya kıyıya doğru yürümeye başladık, her köşe başında rastladığımız merdivenlerin nereye indiğini bilmediğimizden ilk gün tüm yolu yürümek zorunda kalsak da tüm restaurantları ve butikleri öğrenmiş olduk.

Positano

Ertesi gün kıyıya inen kestirme merdivenleri keşfetmemiz kısa sürdü, sakın kestirmeden inip çıkacağınız birkaç merdiven zannetmeyin, Positano da günde onlarca ve yüzlerce merdiven inmek ve çıkmak durumundasınız sahile ulaşmak için.

Gerçi meydandan ki meydana ulaşmak içinde sahilden onlarca merdiven çıkıyorsunuz, her otelin önünden geçen tüm Positanoyu ustalıkla uçurumları görmezden gelerek dolaşan ring seferi yapan otobüsler var.
Kıyıdan her akşam üstü yüzlerce turisti otellerine taşıyor.

Gün batımında Positano kızıla boyanırken otobüs dağa tırmandıkça gördüğümüz manzaralar eşsizdi. Kıyıdan önce dağın sağ tepelerine yayılmış otellere tırmanarak yolcularını bırakıyor sonra sol yamaçları dolaşarak aşağıya iniyor.

Positano

Temmuz ayı olduğundan plajlar çok kalabalık. Biz ertesi gün için ufak bir sürat teknesi kiralıyoruz.
Akşam yemeği için Fornillo yu seçiyoruz.
Sabah kahvaltı eder etmez kah sokaklardan kıvrılarak kah keşfettiğimiz merdivenlerden inerek soluğu 09.00 da  iskelede alıyoruz.

Praiano

Bizi bekleyen teknemizle denizden Amalfi kıyıları yolculuğumuza başlıyoruz. Şüphesiz ki Amalfi nin en görkemli kasabası Positano,
Praiano ve Conca Dei Marini kıyılarında yüzme molası veriyor Turkuvaz renkteki mağarada gondol sefası yapıyor. Kıyı boyunca denize set set inen limon bahçelerini hayranlıkla seyrediyoruz.

AMALFİ

Amalfi

Amalfiye tekneyle yaklaştıkça bu düz ve daha sakin sahil kasabasında konaklamamakla acaba hata mı ettik düşüncesiyle yemek yemek ve dolaşmak için tekneden iniyoruz.

Biraz dolaştıktan sonra tereddütlerimizi bırakıp önce meydandaki St. Andrea katedrali ni ziyaret ediyoruz. Katedralin görkemli bronz kapıları 1065'te Konstantinopolis'te (İstanbul) yapılmış, çan kulesi ise 1180-1276 arasında tamamlanmış.

Piazza del Duomo  da restaurantların birinde yemeğimizi yedikten sonra dar sokaklarında limon kokularıyla sarhoş olup, Limoncelloların her bir çeşidini satın alarak,tekrar teknemize binip Amalfinin eşsiz turkuvaz denizinde yüzme molaları vererek Positanoya geri dönüyoruz.

Amalfi

Biz ortaçağda küçük bir balıkçı köyü olan yaşlı ama yorgun olmayan Positanoyu daha çok seviyoruz.

Ertesi gün kü programımızda Ravello var. Ravelloya Amalfi sahilinden otobüsler kalkıyor,
Sabah 9.00 da yine kendimizi iskelede buluyoruz, Sorrento Capri Positano Amalfi arasında gün boyunca çeşitli tekneler var, Positanodan Amalfiye giden teknenin üstünde Amalfiye doğru hareket ediyoruz, artık tanıdığımız ama doyulması mümkün olmayan manzaralarla Amalfide iniyoruz,iskelede bekleyen üstü açık Ravello otobüsüne bindiğimizde görmediğimiz daha eşsiz manzaralar olduğunu bilmiyoruz.

RAVELLO

Ravello

Amalfiyi geride bıraktığımızda otobüsümüz Salerno yolundan sola dönerek bir dağa tırmanmaya başlıyor,
 362 metre yükseklikteki küçük, sakin, dingin bir köyde buluyoruz kendimizi.

Villa Rufolo

Bir zamanlar Hunlar ve Vizigotlardan kaçan Romalılar için bir sığınak yeri olan Ravello 1953 yılından beri her yıl Villa Rufolo da düzenlenen  dünyaca ünlü müzik ve sanat yaz festivaline ev sahipliği yapar olmuş. Villa Rufolonun.

Birbirinden güzel çiçeklerle bezenmiş bahçesinde ve galerilerinde dolaşırken uçsuz bucaksız bir denize bakan festival sahnesi bizi büyülüyor.

Denizden uzak ama denizle kucak kucağa sakin bir tatil geçirmek isteyenler için bir zamanlar 25.000 iken şimdilerde 2.500 nüfuslu Ravello kaçınılmaz bir yer.
Öğlen yemeğimizi tavsiye edilen arka dar bir sokakta limon ağaçlarının altında avlusu olan bir restaurantta yiyoruz. Ravellonun o mistik havasından hiç ayrılmak istemiyoruz ufak galerilerini ve dükkanlarını gezip akşamüstü dönüşe geçiyoruz.

Positanodaki son günümüzde plaj keyfi yapmaya karar veriyoruz, kıyıdaki  Spiaggia grande yerine küçük ama daha sakin Fornillo plajında günümüzü geçirmeye karar veriyoruz.

Positano

Akşam yemeklerimizde bizi takip edermişcesine her restaurantta rastladığımız gitarına şarkılarıyla eşlik eden müzisyen plajda bizi yine eski italyanca şarkılarla karşılıyor, şaşırıyoruz gün boyu bize sevdiğimiz tüm İtalyanca şarkıları çalıyor.

Vietri Sul Mare

Positanodaki son akşamımızda plajdan dönerken arkamızda duran görkemli dağın en tepesinde ki Montepertuso köyünün farkına varıyor ve oraya çıkan bir otobüsün varlığından haberdar oluyoruz, hemen biniyoruz.

Tepeye vardığımızda Positanonun en seçkin yemekleri ve en iyi şarap mahzeniyle tanınan Donna Rosa restaurantın varlığını öğreniyoruz, hiç olmaz ise gün batımında bir kadeh şarap içmek için bu saygın restauranta plaj kıyafetlerimizle oturuyoruz, şarap mahzenini gezerken, restaurantın müşterilerine otellerine shuttle servisi olduğunu öğrenince keyifle sandalyelerimizin arkasına yaslanıp dolunayın Positanoyu aydınlattğı manzaranın tadını çıkarmaya başlıyoruz.

Ertesi gun Capri ye geçmek üzere otelimizden ayrılıyoruz.

CAPRİ

La Piazetta

Artık Amalfi kıyılarınla bütünleşmiş olan Capri adasında muhteşem bir 2 gün geçiriyoruz.
Capri adası Capri ve Ana Capri olarak 2 bölgeye ayrılıyor.
Otelimize yerleştikten sonra önce Capri de dolaşıyor, Capri nin simgesi üstü tenteli taxiyle birbirinden güzel villalar, bahçeleri ve manzaralar arasından Anacapriye çkıyor biraz dolaştıktan sonra tekrar otelimize dönüp havuzunda serinliyoruz..

Capri

Haftasonuna denk geldiği için Capri adası Napoliden gelen turistlerle gün boyu dolup boşalıyor. Akşam olduğunda Capri nin merkezi La Piazetta  Santo Stefano Katedralinin gölgesindeki bu küçük meydan birbirinden şık cafe ve restaurantları ile birbirinden şık misafirlerini ağırlıyor.

La Piazetta

Önce akşamüstü aperatiflerini bu meydanda alıp, begonviller arasında birbirinden ünlü
 markaların sıralandığı sokakta ilerleyip, yemek yemek için Faraglioni restaurantını seçiyoruz. Kadehlerimizi sağlığa, dostluğa ve tabii seyahatlere kaldırıyoruz

Capri

Bir sonraki gün Capri adasının adeta simgesi olmuş, Faraglioniyi yakından görmek ve turkuvaz mağralarda yüzmek için adanın etrafını dolaşan bir tekne kiralıyoruz. İsterseniz tekne turları bulmanız da mümkün.

Sabah Vezüv Yanardağının arkasından doğan güneşin hafızamdan hiç silinmeyecek güzelliğiyle uyanıyorum.

Faraglioni

Tekne turumuzdan sonra,gün batımında Capri boşalırken Piazetta da yerimizi alıyoruz.
Seçtiğimiz pizzalarla şaraplarımızı yudumlarken doğum günümü de kutluyoruz..

Capri

Bu son gecemizde otele dönmeden, Tragara yolunda yürüyüş yapıyor, mehtabın aydınlattığı Faraglioni kayaklıklarını yukarıdan seyrediyoruz.

Capriyi yaşamak için günü birlik gelmek değil  mutlaka konaklamanız gerekiyor.
Ravello

Ertesi gün, Capriden bindiğimiz hızlı ferry 45 dakika sonra bizi Napoli limanına getiriyor. arkamızda muhteşem güzellikler ve hafızalarımızda birbirinden güzel anılarımızla Havaalanına gitmek üzere taxiye biniyoruz.